Har du en idé som kan bidra til å løse flyktningkrisen dagen derpå?

PR byrået Trigger, her representert ved Preben Carlsen, har lansert satsningen Trigger.Action. I den anledning søker de kretive ideer som kan bidra til å løse flyktningekrisen dagen derpå.

Kommunikasjonsbyrået Trigger vil hjelpe andre med å realisere ideer som kan gjøre verden til et litt bedre sted. Nå etablerer byrået en satsning kalt Trigger.Action, og stiller med det én million kroner i pengestøtte, og arbeidskraft verdt to millioner kroner, til rådighet hvert år for å støtte viktige prosjekter. Har du en god idé som trenger litt drahjelp?


REDAKSJONEN


Trigger.Action søker mennesker med ideer som kan bidra til å løse flyktningkrisen dagen derpå.

 

– De siste ukene har vi opplevd et enormt engasjement for å hjelpe personer som har flyktet til Norge. Nå som bamsene og klærne er delt ut er hverdagen i ferd med å innhente oss. Da er det lett å glemme at behovet for innsats og hjelp fortsatt er stort, og at behovet også har skiftet karakter. Det norske samfunnet kan fort oppleves som litt kaldt, og derfor trenger vi nye ideer til hvordan vi kan inkludere de som kommer hit på en best mulig måte, sier Preben Carlsen, daglig leder i Trigger.

 

Tror på kraften i en god idé

– Vi vet at det er mange som har et brennende engasjement og viktige ideer som verden sårt trenger. Utfordringen for mange er at de ikke er i en situasjon hvor de har muligheten til å realisere ideene sine. Her håper vi Trigger.Action kan utgjøre en forskjell ved å finansiere det arbeidet som må gjøres for å få ta de beste ideene fra tankestadiet til virkeligheten, sier Carlsen.

 

Samfunnet trenger nye ideer som kan løse flyktningkrisen dagen derpå.

 

Alle idéer tas imot med åpne armer

Trigger har spesialisert seg på å lage kommunikasjon som engasjerer mennesker i hverdagen. Den kompetansen stiller byrået nå til rådighet for å gjøre gode idéer større og viktigere.

 

 – Vi er ikke opptatt av hvem som kommer med idéene, men snarere innholdet og kraften i hver enkelt løsning. Av den grunn inviterer vi alle til å delta. Det vi er opptatt av er at du brenner for idéen din, og at idéen er god nok til å gjøre en reell forskjell. Løsningene trenger ikke å være store. De trenger ikke å løse noe for alle. De kan også bety mye for få. Vi ønsker rett og slett å gjøre vårt for at flere av de som brenner for en meningsfylt idé skal få muligheten til å realisere den, sier Carlsen.

 

 

Slik kan du søke

Trigger oppfordrer både enkeltpersoner, grupper, bedrifter, start-ups, stiftelser, organisasjoner og folkebevegelser å søk, uansett alder og bosted, både i og utenfor Norge, til å sende inn sin idé eller forslag til løsning. Alt du trenger å gjøre er å fylle inn et enkelt skjema – her.