Stillingsbeskrivelser: Markedsavdelingen

Markedsavdelingen arbeider for å styrke Studentunionen både økonomisk og faglig. En av avdelingens hovedoppgaver er å promotere de ulike arrangementene som skolens studentforening presenterer i løpet av skoleåret.

Markedsavdelingen jobber aktivt ut mot næringslivet for å skaffe samarbeidspartnere til aktiviteter og daglig drift. I dette utvalget får du prøvd ut det du lærer på skolen i praksis, du får bygget deg et nettverk og lærer deg å jobbe strukturert og målbevisst. Avdelingen har også ansvaret for at all markedsføring av Studentunionen og andre samarbeidspartnere foregår på riktig måte.


Markedsansvarlig

Ansvar
Markedsansvarlig er leder for markedsavdelingen. Han/hun har ansvaret for å knytte eksterne kontakter som kan gi Studentunionen både faglig og økonomisk vinning. Dette betyr at markedsansvarlig er bindeleddet mellom det eksterne næringslivet og studentene. Markedsansvarlig har ukentlige møter med eget utvalg og deltar selv på utvalgsledermøter med andre utvalgsledere.

Overordnede oppgaver
Markedsansvarlig skal jobbe for å skaffe samarbeidspartnere til Studentunionen. Disse skal styrke organisasjonens rykte utad og følges opp regelmessig. Markedsansvarlig har ansvar for å lede og følge opp medarbeiderne i avdelingen. Han/hun er ansvarlig for markedsplassene på skolen, og har fullt ansvar for deres drift. Markedsansvarlig har også ansvar for å koordinere arbeidsoppgaver med andre utvalg der det er relevant.

Daglige oppgaver
Markedsansvarlig står ansvarlig for kontinuerlig oppdatering av kontakter og priser for all ekstern markedsvirksomhet. Sammen med PR – og kommunikasjonsansvarlig, har du ansvar for å overholde Studentunionen sin profilering internt og eksternt.
I tillegg vil du jobbe veldig mye med å vedlikeholde relasjonen til eksisterende samarbeidspartnere, samt anskaffelse av nye relevante bedrifter/organisasjoner.


Nestleder

Som nestleder i Markedsavdelingen kan arbeidsoppgavene variere veldig. De mest sentrale oppgavene er, i samarbeid med leder, å sende ut møteinnkallelse, skrive agenda, sende ut møtereferat, ansvar for statusrapporter i utvalget og booke alt utvalget trenger av møterom.

Stillingen er sentral og har stor påvirkning på at utvalget skal fungere optimalt.

Du vil jobbe tett med medarbeiderne i eget utvalg, men også på tvers av de andre utvalgene i Studentunionen. Du vil fungere som lederens høyre hånd, samtidig som du skal bistå utvalget i det som skjer i Studentunionen. Nestleder har også det meste av ansvaret i forhold til internkommunikasjon i utvalget.

Ved å jobbe som nestleder i Markedsavdelingen lærer du mye om det å ha rutiner, samt ansvar for andre mennesker og tidsfrister. Du vil lære mye om deg selv og hvordan du fungerer som leder. Som nestleder bør du være motivert, strukturert og være flink med administrative oppgaver.


Markedsmedarbeider x4

Som markedsmedarbeider i Markedsavdelingen, jobber du aktivt ut mot næringslivet for å bygge relasjoner med både nye og eksisterende samarbeidspartnere til Studentunionen. En markedsmedarbeider har som oppgave å opprette og ivareta samarbeid med eksterne aktører. I tillegg vil man ha ansvar for å bistå andre utvalg i Studentunionen, herunder med sponsorer og premier.

Ett år i Studentunionen og Markedsavdelingen kan by på et lærerikt år der man ikke bare lærer om ansvar, men også hvordan man skal ta kontakt med personer i næringslivet, og hva som kreves for å bidra til gjennomføring av større arrangementer og studietilbud.


Bookingansvarlig x2

Som bookingsansvarlig i Markedsavdelingen, jobber du aktivt ut mot næringslivet for å skaffe bedrifter som ønsker å promotere sin egen virksomhet gjennom Studentunionen ved å stå på stand. Du vil ha tett samarbeid med leder i markedsavdelingen med drift av markedsplasser. Som bookingsansvarlig vil få oppgaver som å inngå ulike avtaler som direkte vil komme studentene til gode, samt avtaler som vil kunne gi organisasjonen økonomisk vinning.

Ett år i Studentunionen og Markedsavdelingen kan by på et lærerikt år der man ikke bare lærer om ansvar, men også hvordan man skal ta kontakt med personer i næringslivet, og hva som kreves for å bidra til gjennomføring av større arrangementer og studietilbud.